Roadtrip!

2 december 2010 - Rockhampton, Australië

Dag 25

Pick up Stanley, onze witte stationwagon! Dit bleek een automatiekje te zijn, super gemakkelijk dus. Het moeilijkste bleek echter uit Sydney te geraken. Na een goeie twee uur vonden we de Pacific Highway die ons naar Kilara bracht waar we genoten van een lekker broodje subway (die we na deze zoektocht toch echt wel hadden verdiend!). We bleven de Pacific Highway volgen en in de late namiddag arriveerden we in het mooie Shoal Bay. Daar ontdekten we dat we geen potten hadden meegekregen en dat we dus niet konden koken. Gelukkig konden we genieten van onze voorraad apperitiefhapjes. Daarenboven vonden we slechts 1 kussen en 1 slaapzak ... handig. na een strandwandeling kwamen we terecht in de enigste bar van het dorpje. We leerden enkele lokale aussies kennen die ons trakteerden op een pintje en een meat pie.

Dag 26

We waren heel vroeg wakker en besloten om onmiddelijk te vertrekken richting Port Macquarie. Het weer zat mee dus gingen we hier zonnebaden. Er was wel geen strand maar daar trokken we ons niets van aan. Zeker niet nadat we dolfijnen en een pelikaan hadden gespot in de haven. om goed voorbereid te zijn voor het avondmaal kochten we ook onze eigen kookpotten. Rond 19u kwamen we aan in Nambucca Heads. Daar vonden we een rustige spot recht aan de gratis wc`s. Met volle moed begonnen we de wortels reeds te bereiden toen we niet veel later ontdekten dat we het gasvuur niet aan de praat kregen. Goed voorbereid zoals we zijn, konden we ons redden met pistolets met tonijn. De rust werd toen verstoord door een zwerm gigantische vleermuizen! Toen we  gingen slapen in onze auto werd de rust nogmaals verstoord door de lokale marginalen die over de hele stad naar elkaar roepen.

Dag 27

Helemaal gekraakt van onze nacht in Stanley cruisden we richting Byron Bay (the gold coast). Net als de zon op z`n hoogst stond, reden we het surf paradijs binnen. Eindelijk konden we genieten van een zalig strand. Na het zonnebaden, zochten we een douche op omdat het toch eens hoog tijd was na drie dagen op de baan te hebben geleefd. Gelukkig is ieder strand hier voorzien van douches en was het warm genoeg om het koude water te trotseren. Nog steeds zonder vuur smulden we van een heerlijk salade met uitzicht op de baai. Hierna kwamen we terecht op een feesje die het einde van het schooljaar vierde .... overal pubers. Daar spotten we een gratis pannenkoekenstand .... Elke haar droom werd werkelijkheid.

Dag 28

Vandaag was er geen zon te bespeuren dus trokken we richting Brisbane. Net als in Sydney reden we hier verloren. We vonden wel een gratis parking recht aan een mooi park. Dan nog het stadscentrum bereiken ... dit deden we met de City Ferry. Eenmaal gearriveerd hadden we nergens meer zin in. Toch sleurden we ons naar een bar omdat onze batterijen van de camera dringend opgeladen dienden te worden (om na te gaan of de batterijen echt plat waren of als de camera het begeven had). Na een uurtje met een veel te dure pint besloten we de City Ferry terug te nemen en te relaxen in ons park. `s Avonds picknickten we ook in het park en zagen we weer gigantische vleermuizen. Deze waren echter niet de enige beesten die we zagen, op onze parking konden we ook nog een possum spotten.
Van deze stad hebben we geen enkele foto omdat de camera het daadwerkelijk heeft begeven.

Dag 29

Omdat we salade moe gegeten waren, trokken we richting de depot van travellers autobarn om een nieuw gasvuur te versieren. Eenmaal daar bleek er echter niets verkeerd te zijn met ons gasvuur ... wat zijn wij toch echte kampeerders :). Daarna trokken we opnieuw de Highway op richting de Sunshine Coast. Voor we Hervey bay inreden, gingen we shoppen in de Aldi! We legden onmiddellijk een goede voorraad aan omdat er ook hier een enorm prijsverschil is met de andere supermarkten. In Hervey bay vonden we een zalige parking met wc`s en warme douches recht aan het strand. Zo snel als we konden, sprongen we in onze bikini en vlogen we naar het strand. De dag sloten we af met een douche en onze eerste warme maaltijd in 4 dagen. De zalige parking was echt te mooi om waar te zijn ... een parkeerwachter stuurde ons weg. We parkeerden ons dan maar in een zijstraatje niet ver van onze dierbare wc`s.

Dag 30

`s Morgens leerden we een hollands koppel kennen die ons vertelden dat de security eigenlijk het recht niet heeft om ons weg te sturen en boetes uit te schrijven. Hadden we dat maar op voorhand geweten. De rest vd ochtend verkenden we het stadje en zetten we onze foto`s op stick omdat de camera het weer doet dankzij Aldi-batterijen. na de luch relaxten we op het strand maar algauw begon het te regenen. We besloten dan maar om wat te gaan rijden en belanden in Bundaberg ad Coral coast. We dachten dat we een mooie plaats hadden gevonden (zelfs met elektriciteit), maar er waren geen wc`s. En na het eten, pikante rijst, is dit toch behoorlijk noodzakelijk. Om te slapen vonden we een andere plaats in een rustige buurt.

Dag 1 (laatste maand, nieuw begin)

Ontwaken met een stortbui om 6.30 .... het is eens iets anders. Met zulk weer konden we toch niets doen, dus besloten we om weer de baan op te gaan. We reden helemaal naar rockhampton , de capricorn coast. Daar moesten we naar Geoff`s auto electrics omdat onze auto een defectje had. Eerst passeerden we echter een gratis zoo (kangoroes, koala`s, wombats, enz). Daarna klaarde het weer op maar zaten we vast bij geoff. In de late namiddag, nadat ze ons vertelden dat de auto oke was, raceten we naar het dichtsbijzijnde strand, Emu park (nee we zagen hier geen emu`s). De zon was jammergenoeg al gaan liggen, maar het caravanpark had wel goede douches. We aten lekker en sliepen recht aan het strand, een prachtige locatie. Nu maar hopen op zon aangezien ze heel de week regen geven :(.

Foto`s volgen later want we worden uit de bib geschopt omdat we er al veel te lang op zitten.

Cheerio mates!

1. Jan:
    2 december 2010
    Meisjes!
    Het is hier berekoud en er is een pak sneeuw gevallen,geniet dus maar extra van de zon en het strand (en breng straks wat mooi weer mee aub). En voorzichtig blijven rijden hé, want cars & girls... maar gelukkig is het een automatiekje. En je weg niet vinden, is dat nu typisch...? In elk geval wens ik jullie nog een leuke voortzetting van de reis. Ik ben toch een beetje blij dat ik nu kan zeggen: tot binnenkort.
    Groetjes en kusjes!
    op prachtig blauw
    en zalig warm!
  3. Elke:
    3 december 2010
    Als we jullie kunnen troosten, het is hier volop aan het regenen! Het regenseizoen heeft ons dan toch bereikt :(.Vanmorgen hoorden we zelfs dat ze reeds een stad hebben afgesloten door de vele overstromingen. Het is wel nog warm maar we blijven toch hopen op enkele zonnestraaltjes.Gelukkig sneeuwt het niet want dan zouden we zelfs niet meer kunnen rijden. Nu ja we maken er het beste van en zitten hier nu in de bib op te zoeken waar we de zon kunnen vinden. Laat de zonnequest beginnen.
    Als we toch wat zon vinden nemen we er zeker wat mee!

Vele groetjes Elke en Natascha vanuit de regen :(
  4. Jan:
    3 december 2010
    Schatjes, pas maar op voor plotse overstromingen en negeer de 'warning signs' niet. Hopelijk vinden jullie gauw de zon terug. Hier blijft het heel erg koud (-13°C vanmorgen!) en voor morgen is weer een pak sneeuw voorspeld.
    Bibberzoentjes van mama en papa
  5. Mams en Paps:
    3 december 2010
    Hallo Girls, wij maar bibberen en jullie die bijna verzuipen wat is dat toch met ons klimaat. Hopelijk zien jullie het nog zitten om te touren in zulk rotweer. Wees toch maar voorzichtig bij al dat water.Morgen naar dimi in ijskoud weer voor de elektriciteit hopelijk valt die niet uit bij jullie(grapje). En ons ma en liliane de euro's gaan opdoen.
    Allée de groetjes van ons allemaal en dikke zoenen
  6. Opa Julien en oma Odette:
    8 december 2010
    Meisjes, schatjes, girls,
    Een snipverkouden opa voor zijn computerscherm, nadat hij, samen met een nog onaangetaste oma jullie wederwarigheden heeft gelezen. Proficiat! Jullie zijn volwaardige kampeerders, die alvorens op weg te gaan, al hun materiaal zorgvuldig controleren; zo'n goede kijk op de zaken vind je niet vlug meer bij al bij al nog jonge volwassenen (ik had er willen bijvoegen: vooral van het vrouwelijk geslacht, maar oma heeft het me belet).
    Hier tellen we niet alleen af in dagen, maar nu ook al in uren. Nog ongeveer 360 uren scheiden ons nog van een nooitgezien weerzien. Kijk, terwijl ik dit schrijf, zijn er alweer vijftien seconden verzwonden.
    En dan op 24 december, met z'n allen tot over onze oren in de sneeuw, ijzel alom, ijspegels aan de dakgoot, kasseien die uit de grond vriezen... Daar verheugen we ons nu al op.
    Jammer, Elke, dat je er vorige zondag niet bij was. We hebben met zo'n twintigen (bijnà 21, gezien iemand van ons hoogzwanger is) Zwarte Piet en Sint-Niklaas gevierd. Jaja, er is nog wat chocola voor jou overgebleven, tenminste als je zussen hem niet geschoept hebben.
    Allee, daarmee zet ik een punt achter deze elna. tenzij jullie mijn kostbare raad nog nodig hebben voor een of ander kampeerprobleem.
    Dus tot ziens, tot omhelzens en kussens enzovoort.
    Met uiteraard ook heel veel groeten van oma, die naar je smacht.
    Opa.