The difficult start of our Australian trip!

24 november 2010 - Sydney, Australië

Dag 22

Na een korte vlucht met lekkere ravioli arriveerden we in het warme Sydney (25 graden). Nog voor we de luchthaven verlieten, begonnen we alweer centjes uit te geven. Nu hebben we gelukkig wel een sim-kaart met een goedkoper tarief om jullie te bellen. Daarna voerde een shuttlebus ons naar de gereserveerde hostel. De hostel noemde `the great aussie backpackers` maar zo great was het helemaal niet. Toch kregen we gratis worsten en genoten we van wijn die tegen de verwachtingen in goedkoper was dan in Nieuw-Zeeland.

Dag 23

Sydney verkennen by foot! We deden de tocht van de hop on hop off bus en kwamen zo langs de botanische tuinen, het opera huis, sydney harbour bridge, hyde park, st Marys Cathedral, Queen Victoria building en nog zo veel meer. Dit vergde veel van onze voetjes dus gingen we een terrasje doen waar we voor de eerste keer onze australische sim-kaarten testen en proefden van onze eerste australische pintjes! s`Avonds gingen we nog hopeloos op zoek naar een leuke nachtclub/bar maar deze bleken allemaal ingang te vragen waardoor we weer terecht kwamen in onze eerste bar.

Dag 24

Op zoek naar een vervoermiddel in Australie .... wat een uitdaging. De hele dag was een stresserende zoektocht naar een betaalbare campervan. Nu zijn we er uit: er is geen enkele betaalbaar. We besparen jullie de vele uren en geven jullie onze oplossing: morgen vertrekken we met een stationwagen met tent en keukenmateriaal richting Cairns. Dankzij Natascha haar bemiddelingstechnieken met de relocation-firma`s krijgen we hiervoor 16 dagen de tijd aan de prijs van 15$/dag. Daarna zullen we waarschijnlijk een vlucht nemen terug naar Sydney en wat daguitstapjes doen. Nu ja, we houden jullie op de hoogte want we worden hier zelf regelmatig verrast.

pff, ons avontuur kan nu rustig worden vervolgd!

Greetz van uitgeputte backpackers

1. Jan:
    24 november 2010
    Hi girls!
    Ook voor wereldreizigers kan het leven hard zijn hé? Gelukkig beschikt Natascha over diplomatisch talent, anders zaten jullie nog een maand vast in Sidney! Het is dus de bedoeling dat jullie die stationwagen afleveren in Cairns: 2650km gedeeld door 16 = 165 km per dag, dat is best te doen. Hopelijk is de auto in goede staat en de chauffeurs ook. Geniet ervan hé girls, de laatste maand van jullie reis is aangebroken.
    Warme kusjes uit het steeds koudere Oostende (Sneeuw voorspeld voor het weekend)!

P.S.Gisteren vastgesteld dat je gebeld had, Elke, maar wij waren op dat moment en naar aloude gewoonte(alweer) naar het werk.
  2. Hilde:
    28 november 2010
    Enkele tips hoe je geld kunt besparen:
    -probeer mensen te ontmoeten met een huis en tuin en vraag of je een nachtje in de tuin mag slapen en eventueel eens de badkamer mag gebruiken?
    -vang een insect, ga eten in een restaurant, eet de helft van het gerecht op, stop het insect in je eten en weiger te betalen
    -leef op water en brood (goed voor de lijn)
    -zing 'Oostendse kinderliedjes' in een drukke winkelstraat en ga dan rond met je pet
    -bij het winkelen enkel de gratis producten meenemen
    -vraag in een toerisme bureau welke activiteiten, musea gratis zijn
    -....
    succes
  3. Elke:
    30 november 2010
    Amaai mama wat een ingenieuze ideen,we wisten niet dat je over zulke talenten beschikte. Mensen ontmoeten en in hun tuin slapen hebben we al getest maar loopt toch niet altijd even vlot. Badkamers staan er gelukkig op het strand,leve de public toilets :). Leven op water en brood zou zeker een goed idee zijn maar we eten te graag (heb ik, elke, vast van jou mee:)). Zingen zou ons eerder een boete opleveren voor geluidsoverlast vrezen we en gratis activiteiten en eten speuren we reeds goed op. In een restaurant gaan eten met een insect klinkt magnifiek maar als ik je bel vanuit de gevangenis ga je me wel moeten vrij kopen e :). Toch merci voor de tips, we hebben er zelf ook al wat gevonden maar die vertel ik je thuis wel.

vele groeten,

Elke en Natascha from the streets of Australia
  4. Opa Julien en oma Odette:
    1 december 2010
    Hallo Elke en Natacha!
    Hier nog wat (beproefde!) overlevingstips.
    • Om je heen tastend met een stok de straten afdweilen als twee blinde sukkelaars, roepend dat je blind bent ('blind' is in het Engels hetzelfde als in het Nederlands, dus niet moeilijk).
    • Naar het OCMW gaan, zeggen dat je een 'sans papier' bent en dat je sterft van honger en vooral van dorst, en of ze niet ergens een hotelkamer vrij hebben voor jullie. (Als dat hier gaat, waarom dan niet in Australië, waar ze zoveel gastvrijer zijn?)
    • Je overbodige spullen per Amerikaans opbod verkopen, bv. vieze zakdoeken, stinkende sokken, dito slipjes (of dragen jullie dat niet meer?) en dergelijke meer, bv. jullie scheerapparaat (of scheren jullie je nog altijd?)
    • De mensen garnaal leren pellen (of leven daar zo'n beesten niet?)
    • En, Elke, de mensen leren KOKEN! Waar ben je andere zo oneindig lang voor naar school geweest?

Voilà, da's onze bijdrage, rechtstreeks geput uit de ervaring van hoogbejaard volk.
    En intussen tellen we dag na dag af, vandaag nog 22, morgen nog 21, overmorgen nog 20, overovermorgen nog 19... jeetje, wat een pret!
    Alle soorten kussen(s) en omhelzingen van
    (een stikjaloerse) oma, en een (toch ook een beetje goedmoedig afgunstige) opa.